River crossing
Tipus: Egyszemélyes logikai
Cikkszám: AM00288
Korosztály: 8-99

Segítsünk a turistának átkelni a vadállatokkal telizsúfolt folyón. Szerencsére az átkelőhelynél a vízben mindenfelé farönkök állnak, és találunk néhány régi pallót is a környéken. A turistának el kell érnie a pallókat, és összekötnie velük a farönköket, és persze el kell kerülnie a vízben egyetlen rossz lépésre váró, éhes állkapcsokat.
Felszerelés

• 1 turista (mágneses lábakkal)
• 5 palló (szintén mágnesesek): 2 rövid, 2 közepes és 1 hosszú palló
• 20 farönk
• 40 játékkártya „kezdő”-től „profi” nehézségig
• 1 négyzetrácsos játéktábla
• 1 utazótáska

Útmutató az átkeléshez

A játék 8 éves kortól játszható, de akár felnőtteknek is kihívást jelenthet. Mivel a feladványok eltérő nehézségűek, a fiatal kirándulók ugyanúgy találnak kihívásokat a játékban, mint a tapasztalt turisták.

A nehézségi szinteket az alábbi színekkel jelöltük:
1–10: kezdő (zöld)
11–20: gyakorlott (narancs)
21–30: haladó (kék)
31–40: profi (lila)

Előkészületek

Először is helyezzük az egyik feladatlapot a játéktáblára. Ezután tegyünk minden lyukba egy farönköt, valamint minden sötétebb színnel jelzett pallóhelyre egy megfelelő hosszúságú pallót (ezek pontosan illeszkednek a farönkök közé). A turista a feladatlapon feltüntetett sorszámhoz közelebb eső partról indul.

Megjegyzés: a turista talpa mágneses, csakúgy, mint a pallók közepe. Használjuk a turistát a pallók felemelésére és áthelyezésére. A pallók átrakása így egyszerű, de ahhoz, hogy ezt követően csak magát a figurát emeljük fel, már kell egy kis gyakorlat. Amint a pallót a kívánt helyre tettük, a turistát csúsztassuk a palló széléhez, ahol a mágneses vonzás megszűnik. Így le tudjuk venni a figurát, és már készen is állunk a következő lépésre.

A játék

A turista a pallókon lépdelve jut el a soron következő farönkig. Nem tud átugrani egyik farönkről a másikra – a pallók lehelyezésével kell hidat teremtenie a rönkök között. Egyszerre csak egy pallót tud felemelni és mozgatni, ráadásul csak olyan pallót, amelyik szomszédos azzal a farönkkel, amelyen éppen áll. A pallóknak ráadásul (hosszban) pontosan kell illeszkednie két farönk közé. Egy már felemelt pallóval átsétálhat más pallókon is, amíg nem talál egy, a szabályoknak megfelelő helyet, ahol leteheti azt. (A pallópakolgatást nagyban megkönnyíti a turista mágneses talpa.) Veszélyes lehet a semmi közepén otthagyni a turistánkat egy magányos farönkön, ahol nem akad olyan másik farönk a közelben, amelyhez a pallónk pontosan beilleszthető lenne!

Szabályok

• Nem szabad átugrani egyik farönkről a másikra, egyik pallóról a másikra, vagy egy farönkről a partra.
• A turista felemelhet, és áthelyezhet vagy cipelhet minden olyan pallót, amely érintkezik azzal a farönkkel, amelyen áll.
• A turista egyszerre csak egy pallót emelhet fel, vagy cipelhet magával.
• Egy pallónak mindig két farönk között kell elhelyezkednie, és mindkettővel érintkeznie kell.
• A pallókat nem tehetjük le átlósan, csak észak–déli vagy kelet–nyugati irányban.
• Nem helyezhetünk egymásra több pallót.
• A pallók nem haladhatnak át egy másik palló vagy farönk fölött.

Stratégia

Ahogy sorra vezetjük át turistánkat a kezdő szintű feladatokon, hamar megfigyelhetünk néhány hasznos lépést, mozdulatot. Az első egy-két, legegyszerűbb feladat csak puszta pakolgatás, ahol a turistánk átsétál egy pallón, felveszi azt, átcipeli a következő pallón, maga elé helyezi, amit hozott, és már meg is van a továbbvezető út. Néha a turistánknak okosabbnak kell lennie, és hátra kell hagynia egy pallót valahol, ahol aztán később még hasznát veheti. Néha a turistának csak azért kell elmozdítania egy pallót, hogy megtisztítsa maga előtt az ösvényt, vagyis hogy a palló ne állja útját.

A gyakorlott-tól a haladón át a profi szintig már a stratégia is egyre összetettebb. Előfordulhat, hogy a turistának hátra kell hagynia egy pallót későbbi használatra, egyet pedig félre kell pakolnia, mert csak útban van, majd vissza kell térnie a hátrahagyott pallóért, és azzal elindulni egy teljesen más irányba, hogy aztán azon vegye észre magát, hogy zsákutcába került, ahonnan csak visszafelé keveredhet ki. Bármi, ami a turistát a megoldáshoz közelebb viszi, szóba kerülhet, amíg a szabályok alkotta kereteken belül marad... és amíg elkerüli az aligátorokat, kígyókat és pirájákat!

Think Fun

Internetes ár:
5,700Ft